Followers

Friday, April 11, 2014

hmmmm

Makiñ dipendam makin rindu lah pulak . Macam mana ni? .. what should I do? I don't know . Please tell me . Rindu ini makin ku pendam makin kuat . Perlukah aku beritahu dia? Dah jadi macam hobi aku pulak merindui mu ini . Setiap malam hanya engkau yang aku rindu . Meskipun engkauhanya kawan aku tapi aku sangat sayang kepada kamu .. sudah menjadi kemestian bagi ku merindui dirimu . Dikala aku sunyi hanya dirimu yang sering menjelma diingatan ini . Sudah lama engkau menjadi teman aku di malam hari . Setiap malam mesti kita akan berhubung melalui "WhatsApp" tapi itu dulu . Sekarang sudah tidak lagi . Aku rindu saat itu . Rindu sangat sangat . Dapat jugak bermanja manja walaupun bukan dengan orang yang aku impikan . Tapi itu cukup buat aku bahagia pada masa itu . Kerana dia adalah orang yang aku sayang jugak walaupun aku...tak cintakan dia tapi aku sayang sangat kat dia . Tak berpisah dengan dia . Aku selesa berkawan dengan dia . Langsung tak rasa kekok . Dia pandai menjaga hati ini ,fham kalau aku ada masalah . Kalau aku ada masalah mesti aku beritahu kt dia . Nak atau tak dia tetap dengar apa yang aku cakap kt dia . Walaupun sudah jemu mendengar .akur rindu kamu sangat sangat . Nak sangat kembali seperti dulu . Tapi tak mungkin kot aku peluang yang kedua. Aku ingat lagi masa first time jumpa kamu . Kita kwan biasa biase jer . Pastu kita gadoh . Masa tu aku benci sangat kat kamu . Tapi mmg betul orang kata jangan terlalu benci nanti perasaan benci itu bertukar menjadi perasaan sayan . . Pastu masa form 4 kita mula rapat . Makin lama makin rapat . Kat situlah mula timbul perasaan sayang kepa kamu . Tapi dari mula kita start rapat lagi dalam hati ini mengatakan aku sayang kamu . Sayang aku kat...kamu tak lebih daripada seorang dan tak ubah macam abang sayang kat adiknya . Itulah sayang aku kepada kamu but! I really care about you because what? Aku ikhlas berkawan dengan kamu . Aku percaya kata kata kamu . Aku tak tipu kamu dalam persahabatan ini . I want friend with you until jannah . Can you? I trust you so much . I want you do like that for me . Itu jer . Susah? Bukan nya suruh sayang kat diri ini pun . Boleh kan? ....sekarang walaupun kita sekelas tapi kita sudah jarang bercakap . Kenapa? Kenapa kamu berubah? Kenapa kenapa? Sedih lah...aku rasa kau ada sembunyikan sesuatu . Tapi kenapa tak kasi tahu kat aku? Aku tunggu kamu beri penjelasan . Susah sangat ke nak kasi tahu aku . Nak kamu yang duluuu .Pleasee qin :*

Wednesday, April 9, 2014

suram setelah kau tiada

Hari hari yang berlalu umpama malam tanpa kehadiran bulan . Begitu gelap rasa hari ku tanpa kehadiran dirimu . Hidupini tidak lengkap kalau tidak dapat melihat wajahmu .dirimu adalah semangat hidup ku . Punca kekuatan diri ini. Tanpa mu diriku sepi sunyi dan kosong . Dapatkah aku lalui hari yang penuh cabaran dan dugaan tanpa sokongan darimu . Dirimu merupakan punca utama datangnya semangat aku .kini semangat itu kian pudar . Semakin hari semakin pudar . Dulu hidup ini penuh dengan gelak dan tawa . Sekarang hidup sudah suram sepi . Hanya air mata menjadi peneman setia , menjadi pengubat kedukaan . Airmata jugalah menjadi saksi cintaku kepada mu . Sayang diriku ini kepadamu hanya Allah sajalah yang tahu sebesar apa . Seksanya menanggug rindu . Hari hari hanya wajahmu yang kubayangkan .mengarap engkau menjadi milikku . Tidak semuayang kita impikan menjadi kenyataan . Mungkin takdirku bukan bersama dirimu . Mungkin aku ini bukan lelaki yang sesuai untuk m . Walaupun dalam hati kecil ini sangat berharap engkau dapat ku miliki tapi apa kan daya engkau tercipta bukan untuk ku . Masih lagi teringat akan kata kata manismu dulu . Katamu kita tidak akan mudahterpisah tapi tengoklah sekarang . Kita hanya mampu merancang tetapi Allah yang menentukan segalanya . Dia lagimengetahui apa yang terbaik untuk kita . Mungkin ini adalah jalan yang terbaik . Sukarnya bagi diri ini harus melupakan mu sedangkan engkau adalah insan yang paling akusaang . Tapi itu lah hakikat di dunia ini . Setiap pertemuan mesti akan temui perpisahan . Pertemuan dan perpisahan kita telah dirancang oleh Allah . Jadi aku haruslah redha menerimanya dengan hati yang terbuka dan dengan dada yang lapang . Kini aku sedang menyesuaikan diri dengan keadaan ini . Kadang kadang teringat juga kenangan indah tika bersamamu dulu . Peluang kedua ? Mungkin sudah tiada . Tapi kenangan kenangan indah kita bersama akanku simpan dalam memorii ingatan aku . Tidak akan mudah ku untuk melupakan kenangan itu . Tidak mudah untuk ku melupakan dirimu kerna cinta ini hanya lahir untukmu dan tak kan terbahagi dua . Cinta ini bukan cinta biasa . Mencintai adalah sesuatu yang sangat indah melupakanmu adalah satu penyeksaan bagiku .lebih baik mencintai dengan airmata atau pun melupakan dengan tangisan kekewewaan ? Cinta hadir kerana pertemuan bersemi. Kerana perhatian ,bertahan kerana kesetiaan dan berkecai kerana ego yang tinggi . Jadilah seseorang yang menghargai pasangan orang lain . Ya Allah hadirkanlah cinta yang halal untukku . Amin . Assalamualaikum . Selamat Malam .

Sunday, April 6, 2014

:'(

Assalamualaikum . Hah lama sudah tak berblog . Teringat kembali kt blog ni sbb ada seorang kwan aqi ni dy ckap dy bace blog ni . erkk malunye rase dy bace blog nie . hmmmm tp sokeyy lah sbb blog ni mmg nk kasi org bace pun . blog ni skrng dh kosng sbb dh dlete post post yg lame *tak penting simpan yang lme . buang jauh jauh dri memori . kan ? okey lets start . sejak akhir akhir ini aki rase sngguh sunyi , hari hari yang berlalu sngt suram . xtau lah kenapa mybe sbb em em kot ? mybe lah tp ntah lah . apa yg korang rase klau khilangan orang yang korang sayng ? msti sedih kan ? haa same lah aki pun . sedih sngt tp nk buat cam mne kn dh dy pilih yang itu . sbb itulah kita jangan mudah sayang kt seseorang nnti kita jugak yang kecewa ditinggalkan . jadilah seperti aki ni . sendiri menanggung derita . jangan lah mudah syang nnti mudah jgak untuk benci . nnti kita akan membenci dy dalam keadaan menderita . benci kerana kecewa ditinggal . biarpun dalam hati masih sayang . mmg lah sayang itu dtg tnpa diundang . sayang itu hadir kerana kita tertarik kepada personaliti dy . cehh* haha . perlukah hadir jikalau kelak akan mendatangka kecewa kepada kita ? rase nye tidak perlu . tp itulah hakikatnya . yang datng pasti akan pergi . pergi dgn rela atau terpaksa . psti skit merasai kepergian orang itu . pedih sngt . rase nye tak ingin lagi untuk menyayangi org . kerana tkut ditinggalkan lg . tp org kate yg pergi itu kerana dy tak layak untuk kita . yang akan dtg lebih baik drpd yg sebelum nya . btul ke ? atau hanya kata kata bodoh ? perlukah ada pertemuan jikalau msti ada perpisahan ? pertemuan dan perpisahan itu terjadi kerana takdir . boleh kah kita salah kan takdir ? bolehkah kita mengubah takdir ? *pening2 . 24/02/2014 tarikh yag sangat sedih bagi ku . hari yang pelu . sebak rase dihati . pedih dan kecewa . tp apa kan daya untuk ku menahan . susahkan untuk melupakan seseorang yang bertapa dihati kita ? selalu bersama kita . temani kita siang malam . tp tiba tiba mengilang begitu tanpa meninggal kata kata . berlalu dan membisu meninggalkan diri ini . salah apakah diri ini . besar sangat kah ? atau kerana sudah ada yang lain ? berterus terang lebih baik dari membisu tanpa kata . hari yang berlalu sudah tidak bermakna tanpa kehadiran dirimu dalam hari ku . engkau adalah semangat ku . engkau lah harapan ku . kalau nak di ikutkan hati sudah malas untuk menyanyangi orang *fade up . tp sayang datang tanpa diundang . tak dpt mengelak . oh tuhan hadirkan lah cinta yang sejati dalam hidupku ini . cinta yang halal ? insya allah . cinta yang direstui oleh allah . TUHANA BERI AKU CINTA . amin . NYTE :* Assalamualaikum

Sunday, July 7, 2013

Lauhan hati

assalamualaikum . apo khabar ? sihat ? lamo doh dok update blog . meh dekat skit . nok cito pasa perasaan ambo ko sore ni . dulu ambo sayea sngat ko dio . ambo cayo sngat ko dio . gapo hok dy kato ambo cayo belako . ambo duk harap sngat dio jdi milik ambo . tapi koho lamo ambo duk berharap koho sakit hati ni . dulu ambo sokmo ngaloh ng dio . ambo ngaloh sebab takut kehilange dio tapi koho lamo ambo ngaloh koho bodo ambo raso . asyik ambo jah keno ngaloh . pah bilo plok dio nok ngaloh . not fair kalu gini . start hri tuh ambo pung cari kesalohe dio . biar pung kecik ko besar ko ambo cari jugok . pah start hari tuh ambo mulo nok baloh nga dio . dio ng ambo loni pung tok supo dulu doh . dulu gak ambo ng dio rapat sngat . kalu di sekoloh gak g mano mano msti sekali skmo . koho lamo koho rapat jdi ambo koho sayea ko dio dan perasaan cinto ko dio mulo ado . walaupun ambo cinto ko dio tapi ambo dok penoh oyak pung ko dio sebab ambo takut akea merosakkea persahatan ambo ng dio . ambo pendea jah perasaan tuh . ado satu hari tuh dio laen ng ambo . dok rapat mano ng ambo . rupo rupo nyo dio doh berpunyo . ya allah hanyo tuhe jh tahu perasaan ambo maso tuh . hancur raso hati bilo tahu ore hok kito cinto jdi milik ore doh . ambo dok smpat nok luoh gapo gapo lagi ko dio maso tuh . tapi selepas ambo tahu dio berpunyo ambo rapat lagi ng dio cumo dok rapat supo mulo mulo dulu . walaupun tok rapat supo dulu ambo suko sebab bleh bersamo nga ore hok ambo sayea walaupun semeta . bnyok momment momment bersamo dio hok ambo tok leh nok lupo . ambo msti suko sore kalu ingt momment bersamo dio . memea ambo suko sngat bersamo dio . raso tenea dan bahagio skmo . tapi loni tak dok sumo tuh . tinggal kenange jah sumo tuh . sebab loni dio bahagio doh nga gewe dio . ambo tokleh nok buat gapo doh . kalu ambo tengok dio duk gura nga gewe dio gak . sakit sngat hati ambo . tapi nok buat gano kea . doh dio tuh gewe dio . loni ambo tengoh baloh nga dio . napok supo takdok harapea nok baek doh . ya allah gano bleh jadi gini . gano ambo bleh baloh ng ore hok ambo paling sayea . adakoh ambo ego punco ambo baloh ng dio ? kalu ambo ego dio pung ego jugok . ambo toksea baloh ng dio bena . toksea sngat . tapi nok buat gano kea . takdir kot . tapi tok leh nok saloh ko takdir jugok sebab ambo nok sngat baloh ng dio . memea ambo skit hati sngat ng dio sebab tu ambo baloh ng dio . tok tehea nga pranga dio . lagi lagi maso dio duk nga gewe dio . kalu bleh nok g bedil raso . tapi kalu ambo pikir pikir . tok leh nok saloh ko dio jugok sebab dio tok tahu ambo suko ko dio . ambo mano ado oyk ko dio pasa perasaan ambo ko dio . tapi dio mybe tahu sebab saing saing ado oyk ko dio yg ambo suko dio . dio mano cayo kot sebab buke ambo oyak . tapi klu ambo oyk takut dio xleh terimo plok . sebab tuh ambo pendea jah perasaan ni sapa sekso diri sndiri . ambo bleh oyak gini jah . dale dunio ni dio lah ore hok ambo sayea kali selain keluargo ambo . ambo sayea dio . ckup lah setakat ni . ado maso ambo smbung pulok . kbai .